Amikor nem a testtartás leszokni a dohányzásról

amikor nem a testtartás leszokni a dohányzásról

Gigi Tímár Hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy az ülőmunka kevésbé ártalmas, mint a fizikai. Pedig egy irodában — vagy otthon a kanapén — is komoly kockázatoknak tesszük ki a testünket. Az ülés az új dohányzás. Ideje leszokni! Kevéssé meglepő, hogy egy bolti eladónak sok évtizedes munka után komoly lábfájdalmai lehetnek, és mindenki tudja, hogy a bányászok milyen komolyan egészségkárosító környezetben töltik a mindennapjaikat.

De, bármennyire szeretnénk is ezt hinni, mi, azok sem vagyunk biztonságban, akik minden napjukat egy szép, tiszta irodában, egy asztal mögött töltik. Idén minimum munkanapot, vagyis órát ülünk. Ha csak a hivatalos munkanapokkal és napi nyolc óra munkával számolunk — bár lássuk be, egy vállalkozó esetében ez sokszor jóval több ennél —, akkor idén napot, vagyis órát ülünk.

Halálra üljük magunkat – ideje leszokni! | Budapest LAB

Ez pedig meglehetősen rosszat tesz a testünknek. A napi legalább nyolc órát ülők közül sokan szív- és érrendszeri betegségekben szenvednek, másokon a rák valamely formája hatalmasodik el.

Ahhoz, hogy le tudjuk tenni a cigarettát, nemcsak a viselkedésünket kell megváltoztatni, hanem meg kell birkóznunk a nikotinelvonás igencsak erős tüneteivel is. A megfelelő terápiával megszakíthatja a függőséget és csatlakozhat azokhoz a milliókhoz, akiknek ez már sikerült! A MediCall dohányzásleszokást támogató szakorvosát, Dr. Tót Évát kérdeztük az elhagyás nehézségeiről, a terápiás módszerekről és az általa kínált program eredményességéről. Magyarország lakosságának körülbelül hány százaléka dohányzik?

A cukorbetegség is gyakoribb azok körében, akik életük nagy részét e pihentetőnek tűnő pózban töltik — itt közvetlen összefüggést is találtak a kutatók. Ha szeretnél több, ijesztőbb adatot erről, az ezeket alátámasztó kutatásokkal együtt, itt találod.

Halálra üljük magunkat – ideje leszokni!

Kép:Pexels Ha már ülni kell A helytelen ülés majdnem kétszer annyira terheli a porckorongokat, mintha talpon lennénk. Ha elkerülhetetlen, hogy sokat legyünk ebben a pózban, legalább figyeljünk oda a helyes testtartásra!

A könyökünk, alkarunk és nem utolsósorban a csuklónk megtámasztása mellett a monitort lehetőleg szemmagasságban helyezzük el, még akkor is, ha laptopot használunk.

A cél, hogy csökkentsük a felső végtagjainkat és a nyaki gerincet érő terhelést. Használjuk ki a szék ülésének teljes mélységét, csússzunk hátra annyira, hogy a támla támassza meg végig a gerincoszlopot.

a dohányzás leghatékonyabb gyógyszerei

A háttámla és az ülőke által bezárt szögnek nem szabadna 90 foknál kisebbnek lennie, de az ideális az lenne, ha fokban is hátra tudnánk dőlni. Így nem terheljük a szívet, az emésztő- és légzőszerveket.

Dohányzásról leszokás segítséggel, 6-szor nagyobb eséllyel

Ha egy lábtartót is beszerzünk, a vérkeringésünk is jobb lesz. A keresztbe tett lábakat pedig jobb lenne elfelejteni, bármilyen elegánsan is mutat. Ez ugyanis még egy utolsó döfés az egészséges vérkeringésnek. Fizikai munka helyett fizikailag aktív munka Persze most már minden munkaegészségügyi előadáson elmondják, hogy óránként legalább tíz percre fel kéne állni, de valójában egy sűrűbb napon inkább csak akkor tesszük ezt, ha el kell sétálni a központi nyomtatóig vagy amikor nem a testtartás leszokni a dohányzásról senki nem hozza az asztalhoz a kávénkat.

Bármily meglepő, a dohányzás is okozhatja hátfájását.

Az ezen a héten, szeptember Hiszen hiába aktív a heti akár háromszor egyórás edzés alatt a test, a tunyaság—mozgás mutatónk százalékosan még mindig szörnyen rossz. A brit közegészségügyi intézet ajánlása szerint az irodai munkásoknak naponta legalább két órát állva kéne tölteniük, amit fokozatosan emelni kéne az ideális négy órára. A megoldás, ha a munkába tudunk némi aktivitást csempészni Persze nem sétálgathatunk el ennyit minden nap, tehát a megoldás, ha a munkába tudunk némi aktivitást amikor nem a testtartás leszokni a dohányzásról.

amikor nem a testtartás leszokni a dohányzásról legjobb a vitamin

A különböző gyártók számos leleményes megoldást lehet e önmagában is leszokni a dohányzásról? már most is. Kép:Pexels Bár még furcsának tűnik, mostanra a legnagyobb svéd bútorgyár kínálatában is megtalálható az állítható magasságú asztal, ami mellett a nap egy részében akár állva is dolgozhatunk.

Olyan íróasztalt is lehet már kapni, ami futó- pontosabban sétáló paddal, vagy szobabiciklivel van összeépítve. Elképzelni is nehéz? Néhány éve még azt sem gondoltuk volna, hogy a legelegánsabb irodákban sem lesz meglepő néhány óriáslabdán üldögélő öltönyös kolléga.

Bölcsőhalál: a dohányfüst árt a baba vérnyomásának

Létezik okosóra, amely finoman megbökdös, hogy ne feledjünk el óránként felállni. Ez nem tűnik soknak, de már a rendszeres néhány perces pihenő is sokat számít a testnek, főleg ha néhány vállkörzést is beiktatunk. Kreatív megoldások Plusz eszköz nélkül is van, amit megtehetünk. Mindenkinek vannak olyan feladatai, amihez nem kell asztal.

Hátfájás a cigaretta miatt?

Hosszabb jelentések, tanulmányok elolvasása, brainstorming — mind olyasmi, amit akár fekve is végezhetünk! A legjobb, ha kemény felületen helyezkedünk el, és a lábunkat Z alakban feltesszük, mondjuk egy székre.

amikor nem a testtartás leszokni a dohányzásról leszokni a dohányzásról népi gyógyszerekkel

Otthoni munka esetén mindenképpen megoldható, de ha van saját irodánk, vagy lazább a munkakultúra, a munkahelyen is be lehet vezetni. Érdemes figyelni a helyváltoztatásra akkor is, ha ülve dolgozunk.

Mivel ezek kevéssé ismert okok, ezért ezek részletes leírását itt olvashatják.

A modern irodák többségében a görgős székek mellett padok, babzsákok is sorakoznak — vezessük be, hogy ha végeztünk egy feladattal, átülünk máshova, és ott kezdjük a következőt. Így, bár ülünk, de legalább mást és máshogy terhelünk bizonyos időközönként.

Lumbágó 13 oka, 7 tünete, 6 kezelési módja [teljes leírás]

Kép:Pexels Valódi mozgást is be lehet építeni a munkaidőbe. Első lépésként például azzal, ha az emailes vagy messengeres, telefonos megbeszéléseket személyesre cseréljük.

A dohányzás pszichológiája

Kéne pár szót váltani egy kollégával a futó projektről? Sétáljunk át az asztalához és használjuk ki a lehetőséget álldogálásra ahelyett, hogy ráírnák a belső chaten! Előbbihez nincs másra szükség, mint egy bárpult magasságú asztalra, hogy a szükséges eszközöknek azért legyen helye.

Amellett, hogy jó teszünk a testünkkel, járulékos előny, hogy biztosan senki nem fogja felesleges szócsépléssel húzni az időt. A sétálás még ennél is jobb, hiszen a mozgás a kreativitás beindítását is segíti.

Olvassa el is