Leszokni a dohányzásról és a súlygyarapodásról

Megvan az ok, miért híznak a dohányzásról leszokott emberek

Leszoktam a dohányzásról, meg fogok hízni?

milyen tablettákat kell inni dohányzáskor

Bizonyára nagyon sok dohányos határozta már el ezzel a szlogennel a fejében, hogy leszokik a cigarettáról. Nem kevesen viszont félnek abbahagyni a dohányzást, mert rettegnek attól, hogy meghíznak utána. Mint példánk és a statisztikai adatok többsége is mutatja, különösen a nők rettennek meg a biztos hízás gondolatától a cigarettáról való leszokást követően.

Pedig a leszokás lehetséges súlygyarapodás nélkül is — csak egy kicsit oda kell figyelni rá.

Cigi: így nem hízunk el leszokás után! - HáziPatika

De minthogy a leszokás nyomán ezt a kalóriamennyiséget nem égetik el, a szervezet visszanyeri régi állapotát. Ehhez a mérsékelt súlygyarapodáshoz azonban rendszerint hozzáadódnak további kilók, mert a volt dohányos rendszerint többet eszik a cigaretta elhagyása okozta hiányérzet kompenzálására.

Mi több, a szervezet megfosztása a nikotintól általában növeli az édességek iránti vágyat is. Egyes felmérések szerint a dohányosok rendszerint kalóriadúsan étkeznek, jobban növelik koleszterinszintjüket, több sót, alkoholt fogyasztanak, mint mások. Viszont általában kevesebb telítetlen zsír, rostos anyag, C- és E-vitamin valamint béta-karotin jut be a szervezetükbe.

Egy frászt fog elhízni, ha leszokik a cigarettáról

Ez pontosan a fordítottja annak a folyamatnak, ami kívánatos lenne jó egészségi állapotuk fenntartása szempontjából. Ezért egyik fontos követelmény, hogy a volt dohányosoknak fel kell hagyniuk rossz táplálkozási szokásaikkal, káros reflexeikkel.

Csökkentsük a nassolás kísértését! Tisztítsuk meg a konyhaszekrény polcát, az íróasztal fiókját a különböző chipsektől, kekszektől, amerikai mogyorótól és más hizlaló leszokni a dohányzásról és a súlygyarapodásról valótól. Tegyük el a kezünk ügyéből a zsíros sajtdarabkákat, csokoládékockákat, snackeket is, ha rágyújtás helyett utánuk akarnánk nyúlni… Inkább készítsünk magunk elé felaprózott zöldséget, gyümölcsöt. Főzzünk fűszeresebben, mint eddig! Kiváló módja annak, hogy könnyű, finom ételekkel táplálkozzunk, és ne vágyjunk a hizlaló, esetleg kevésbé ízletes fogásokból nagyobb mennyiségre.

a dohányzásról való leszokás után megfojtani kezdett miért akar dohányozni, amikor kilép?

Ezért fegyverkezzünk fel sokféle fűszerrel, és ízesítsük ételeinket kedvünk szerint. Használhatunk zöldfűszereket petrezselymet, kaprot stb. Szerezzünk be nikotinpótlókat! Ezek a készítmények tapaszok, rágógumik stb. Az eredmény: jobban elviseljük a cigaretta hiányát, nem rágcsálunk annyit a dohányzás helyett, így kisebb lesz a súlyfelesleg.

Fotó: rf. Mozogjunk többet!

  • Dohányos hörghurutja, hogyan lehet leszokni a dohányzásról
  • A dohányzás tényleg karcsún tart?
  • A dohányzásról való leszokás és a súlygyarapodás megelőzése | beckekszer.hu

Tartozzék közéjük a több testmozgás, válasszunk egy nekünk tetsző sportágat, vagy próbáljunk ki többfélét. Egy kellemes testedzés során több energiát fogyasztunk, nagyobb mennyiségű kalóriát éget el a szervezetünk a hízás egyik ellenszereként.

leszokni a dohányzásról és a súlygyarapodásról dohányzó spray nem vásárolható

Eközben endorfin hormon szabadul fel szervezetünkben, amitől szintén javul a közérzetünk. Igyunk leszokni a dohányzásról és a súlygyarapodásról ásványvizet, teát! Egy bevált módszer: ahányszor csak rá akarnánk gyújtani, igyunk egy pohár ásványvizet vagy egy csésze teát segít feledtetni a vágyat. Ami pedig a kávét illeti, ne igyunk belőle két csészénél többet naponta.

Mennyit hízik, aki leszokik a dohányzásról?

Ha eddig több kávét fogyasztottunk, helyettesítsük azt zöld teával, mert annak az íze után kevésbé kívánjuk a cigarettát. Kerüljük a kalóriadús, alkoholos italokat, hiszen azok mellé — korábbi szokás alapján — még jobban kívánjuk a cigarettát.

Gyakrabban készítsünk magunknak salátát!

nem tudok leszokni a dohányzásról inni nem fogunk leszokni a dohányzásról

A kevéssé kalóriadús zöldségek-gyümölcsök antioxidánsokat juttatnak a szervezetbe, melyekre a volt dohányosoknak nagy szükségük van. Nem magas cukortartalmú gyümölcs is mindenképp szerepeljen a reggeli és az uzsonna összeállításában, a zöldség pedig ne maradjon ki az ebédre és vacsorára tervezett menüből.

Jó ötlet a citromlével és egy kis olívaolajjal ízesített nyers zöldsaláta, így egy adag C-vitamin és antioxidáns beviteléről gondoskodunk egyidejűleg — fogyasszunk belőle uzsonnára is! Étkezzünk több részletben! Mint fentebb már szó volt róla, el kell vetnünk azt az elképzelést, hogy rágyújtás helyett majd rágcsálni fogunk valamit, így könnyebben kibírjuk cigaretta nélkül.

Messenger Ez a felfedezés megmagyarázhatja a dohányzás abbahagyása után bekövetkező súlygyarapodás kérdéskör létjogosultságát. A Michigan Egyetem Élettudományi Intézetének közelmúltban készített tanulmányában egy kutatócsoport egy új típusú zsírsejt funkcióját vizsgálta, az úgynevezett termogén vagy bézs zsírsejtet. Eddig a kalóriát elégető barna zsírsejteket vizsgálták, mostantól azonban csatlakozhatnak hozzájuk a bézs zsírsejtek is, amelyek szintén hasznosak lehetnek az elhízás elleni küzdelemben. A fehér zsírral ellentétben, amely elsődlegesen energiatárolásra szakosodott, a barna zsírszövet kalóriát éget el a hőtermeléshez. Korábban azt feltételezték, hogy barna zsírsejtjei csak a csecsemőknek vannak, akik ezen sejtek segítségével tartják melegen a testüket.

Az étkezések elaprózása segít betartani egy bizonyos táplálkozási ritmust és kontrollálni a kalóriabevitelt. Forrás: Galenus.

  • Mennyit hízik, aki leszokik a dohányzásról?
  • Mózes Zsófi Hogyan ne reklámozz gyerekkel?
  • Mennyit hízik, aki leszokik a dohányzásról?
  • Hatékonyak a cigarettásdobozokon elhelyezett figyelmeztetések Általánosságban elmondható, hogy a súlygyarapodás nem túl nagy, átlagosan kevesebb, mint tíz kiló.

Olvassa el is