A dohányzásról való leszokás most fáj

a dohányzásról való leszokás most fáj

EXTRA AJÁNLÓ

Dohányosok egészsége A dohányzás kapcsán a legtöbb embernek az egészségtelen életmód jut eszébe, nem ok nélkül. Számos betegség előfordulása emelkedett meg drasztikusan a dohányzás következtében, mint például a krónikus obstruktív tüdőbetegség COPDtüdőrák és egyéb daganatok, asztma, szívinfarktus, stb.

A lista hosszú, azonban ez nem jelenti azt, hogy nem lehet tenni ellene. Így most 16 pontban összegyűjtöttük milyen kisebb-nagyobb dolgokra érdemes odafigyelnie minden dohányosnak a saját egészsége érdekében. Az egészséges táplálkozásról korábban már írtunk egy cikket, melyet IDE kattintva lehet elolvasni.

Érdemes azt is megjegyezni, hogy a leszokás folyamata alatt különösen érdemes odafigyelni étkezésünkre, de a dohányzásról való leszokás most fáj majd a későbbiekben még fogunk írni. A tüdőszűrésről is írtunk már korábban, a részletekért kattintsatok IDE.

Dohányzásról való leszokás - Fejfájás gyötör

Az elhízás két formája az alma és a körte típusú elhízás. A két forma között számos különbség van, melyek közül az egyik legjelentősebb, hogy az alma típusú elhízás nagyobb mértékben hajlamosít elhízásra.

a dohányzásról való leszokás most fáj

Szerencsére ennek nyomon követésére egy egyszerű mérőszalag is megfelel. Dohányzó nőknél a határérték 80 cm, dohányos férfiaknál pedig 94 cm.

A nikotinfüggőség előfordulása

A haskörfogat mellett érdemes rendszeresen mérni a koleszterinszintet, a vércukorszintet és a vérnyomást is. Ezen értékek növekedése esetén jóval magasabb a szív-és érrendszeri betegségek előfordulása.

De mint látható, egyszerű mérési eszközökkel ezek a betegségek könnyedén megelőzhetőek.

  • 10 tipp a dohányzásról való leszokáshoz
  • Influenza mellkasi fájdalom
  • Mózes Zsófi Hogyan ne reklámozz gyerekkel?
  • A több nikotin valójában segíthet a leszokásban - Dívány
  • Dohányosok egészsége - CigiSzünet

Tegyél te is az egészségedért! Egyre jobban elterjedt az a tévhit, hogy a sodort cigaretta kevésbé káros mint a dobozos cigi. Egy norvég vizsgálatban 28 éven keresztül követtek nyomon dohányzókat.

le kellene hagynom a dohányzást

A vizsgálat időtartama alatt a tüdőrákban megbetegedők között a betegség gyakorisága csaknem kétszerese volt a sodort cigit fogyasztók körében, mint a dobozos cigit fogyasztók között. A sodort cigivel ugyanis több kátrány kerül a szervezetbe. A dobozos cigiknél a dohány mellett a papír is tartalmaz égést gyorsító vegyületeket.

leszokni a dohányzásról 25 képkeret

Sodort cigihez vásárolt cigarettapapírokban azonban nincsenek égést gyorsító anyagok, így ezeket a cigiket nehezebb életben tartani, újra és újra meg kell gyújtani. Az égésből, füstből származó káros anyagok szervezetbe jutó mennyisége nagyban függ attól is, hogy a dohányzó használ-e füstszűrőt!

Neked mi a véleményed erről? Márpedig rendszeres sportolással rengeteget lehet tenni az egészségünkért. Különösen igaz ez a dohányosokra is, akik számos betegség megelőzésében aktív szerepet játszhatnak például sportolással.

40 év füstölés után is megújulhat

De milyen sportot is érdemes végezni? Alapvetően az izomműködés jellege alapján 2 nagy csoportot különíthetünk el: 1. Dinamikus Helyzet- és helyváltoztatás jellemzi. Fejleszti a szív- és keringési rendszer működését, az állóképességet és az ügyességet.

a dohányzásról való leszokás most fáj

Statikus Az erő játsza a fő szerepet, az izmok feszülése, tónusa a dohányzásról való leszokás most fáj közben. Fejleszti az izomerőt, hozzájárul az ízületi stabilitáshoz, erősíti a csontokat.

tengeri sós orrcsepp

Így tehát látható, hogy a sportolás nem csak az alakunk formálásában segít, hanem rendkívül fontos szerepet játszik a stressz leküzdésében, csökkenti az alvászavart és bizonyos rákos megbetegedések előfordulását. Ami dohányosok esetén még kiemelten fontos, hogy a megfelelő intenzitású sportolás segíti a szervezet oxigénellátását is.

gyógyszer megszabadulni a nikotinfüggőségtől dohányzási függőség kezelése marich d

Éppen ezért nem mindegy, hogy a dohányzás és a sportolás hogyan kerül egymás mellé. Sportolás előtt nem ajánlatos dohányozni, ugyanis így pont az oxigénszállítás az, ami károsodni fog. Nem mellesleg pedig az oxigénfelvétele is zavart szenvedhet.

Nyugodtan tedd félre a cigit, és koncentrálj csak a sportolás örömére.

Olvassa el is