Hogy hagytam el a dohányzást?. Papp Krisztián blogja - Hogyan hagytam abba a dohányzást 3 nap alatt! | Abba, Blog, Egészség

10 tipp a dohányzásról való leszokáshoz

Eltelt egy év és nem gyújtottam rá! Most érzem magamban az erőt, hogy kiírjam magamból az én történetem. Igen szenvedéllyel. Én szerettem cigizni. És függővé váltam, ezt tudtam magamról. Elkezdtem olvasni a különböző leszokási módokról, véleményeket és statisztikákat a leszokottaktól.

A legtöbb helyen azt olvastam, hogy a csoportos támogatás adja a legnagyobb esélyt a sikerhez. Akkor kezdtem el keresgélni és találtam rá az Önök programjára. De nekem kellett még valami, egy cél, ami minden nap motiválni fog ezen az úton.

Megszületett az elhatározás, jelentkezem a októberében induló csoportos leszokást támogató programra és egy év múlva lefutom a félmaratont. Merész tervnek tűnt, de tudtam, meg lehet csinálni. Rengeteg támogatást kaptam a csoporttól a három hónap alatt, minden alkalommal hatalmas segítséget kaptam tőlük valamint a Doktornőtől és csapatától. Nem volt könnyű, sőt nehéz volt, de eddigi életem egyik legjobb döntése volt. A szabadság amit visszakaptam azzal, hogy nem dohányzom, mindenért kárpótol.

Egy éve nem gyújtottam rá! És jövő hét szombaton futom a félmaratont! Ezt nektek,Önöknek köszönhetem! Z Egész életemben dohányoztam, kb 25 éves koromtól. Igaz hogy kétszer leszoktam 8 és 3 évre, de sajnos az első cigi elszívása után sikerült visszaszoknom.

Most a tüdőgondozóba kaptam beutalót, mert járás közben  néha meg-meg kell állnom, és egy CT vizsgálat eltérést mutatott ki a tüdőmben. Ahogy beérkeztem, a bejelentkezéskor észrevettem egy hirdetést, segítséget kaphatok a leszokáshoz.

Mivel egész életemben le szerettem volna tenni végleg a cigarettát, ez nagyon befészkelte magát az agyamba. Igen ám, csak az csoportos formában indul szeptemberben, és most még csak április van. Ez már nekem túl távoli időpont, ha én akarok valamit. Otthon többször gondoltam rá, és egyre inkább éreztem, hogy én most akarok leszokni, nem öt hónap múlva. Mikor legközelebb mentem a főorvos asszonyhoz, már elhatároztam, hogy megkérdem, miből áll a segítség és azt is megmondom, hogy én mielőbb egyedül akarom elkezdeni.

Ez nagyon erős elhatározás volt. Először ezt nem is annyira akarták hogy hagytam el a dohányzást? elhinni, de azért minden segítséget megkaptam. Éreztem, hogy ez most nagyon komoly, tudtam, hogy nem lesz könnyű a leszokás. Volt néhány dolog, amit tudtam, hogy segítségemre lesz. Senki nem idegesít, a szobám szép tiszta lett, mert ki lett festve, újra jó  a levegő, ennek örülök, a cigi árát folyamatosan emelik, a havi 40 ezer forintot másra fogom elkölteni.

Így azután belevágtam.

hagyja abba a dohányzást, megtörtént a teendő

Pontosan betartottam az időpontokat: most még rágyújthatok nem esett olyan jól, mert tudtam, hogy abba akarom hagyni. Május Így visszagondolva nem volt túl nehéz, mert amikor eszembe jutott a cigi, elkezdtem valamit csinálni, főzni, ügyet intézni, régi dolgokat átnézni, selejtezni, stb.

Így mindig átsegített az elfoglaltság a cigi utáni vágyon. A gyógyszernek nálam nem volt semmi kellemetlen mellékhatása. Időközben megtudtam. Ez óriási. És teltek a hetek gyorsan, egymás után.

  1. Fejfájás szédülés mellkasi fájdalom
  2. Kövér lesz, miután abbahagyta a dohányzást
  3. У Джизирака возникло безошибочное впечатление, что робот что-то ищет но вот что именно, он, конечно, и представить себе не .
  4. Hogyan hagytam abba a dohányzást | Hosszú ujjú ruha, Dohányzás, Füst
  5. Mennyibe kerül a dohányzásról való leszokás
  6. Dohányzásmentes világnap.

Egyre könnyebb volt, már a kávé után sem kívántam. Még az a szokás, ami a rágyújtással jár, egyre ritkábban jött, itt az akaraterőre volt szükség, hogy elűzzem. Ennyit a cél érdekében ki kell bírni. Persze mindvégig nagyon akarni kell. Három hetenként személyes találkozón beszéltük meg  Katikával a felmerülő problémákat és a helyes megoldást közösen meg is tudtuk találni.

A leszokás három és fél hónapja tart, könnyen vagyok már, csak az akaraterőmre van még egy kissé szükségem.

Mivel már többször abbahagytam a dohányzást, tudom, hogy egy darabig még kívánja hogy hagytam el a dohányzást?

10 tipp a dohányzásról való leszokáshoz

ember a vele járó mozdulatokat, magát a tevékenységet, de ha rágyújtanék nem esne jól. Azt tanácsolom mindenkinek, hogyha igazán nagyon szeretne leszokni, akkor bízzon magában és kérje a gyógyszeres segítséget, és sikerülni fog.

  • Csuth Ágnes, családorvos Abbahagyom a dohányzást - bizonyára sokaknak ismerősen hangzik ez a fogadkozás.
  • 10 tipp a dohányzásról való leszokáshoz
  • Mi történik veled, ha abbahagyod a cigizést és soha többé nem gyújtasz rá?
  • 5 lépés a dohányzásról való leszokáshoz
  • Rossz hírt kaptak a dohányosok: újabb szigorítások jöhetnek Néhány szál, pár nap A Magyar Kardiológusok Társasága MKT szerint a nikotin a heroinnál és kokainnál is erősebb függőséget okoz és már néhány, napi 4 szál cigaretta elszívása után 7 nap alatt kialakul.
  • Miért hagytam abba a dohányzást gyorsan

TE is meg tudod csinálni! Tavaly, 15 év dohányzás után érett meg bennem az elhatározás, hogy végleg leszokjak a dohányzásról. Korábban kétszer próbáltam letenni a cigarettát, de utólag belegondolva, egyik alkalommal sem volt meg a szükséges mély elhatározás bennem, hogy igazán szeretném. Magáról a csoportról egy jó barátnőm szólt, akivel egy mukahelyen is dolgozunk. Ez bevallom, nagyban megkönnyítette a leszokás folyamatát, mert nap, mint nap volt kivel megosztani a tapasztalatokat és persze a kölcsönös támogatás is sokat segített.

A dohányzás abbahagyása mellett, a másik lehető legjobb döntés, amit hozhattam, hogy csatlakoztam a csoporthoz. Bárki, aki szeretne leszokni a dohányzásról, a legjobb kezekbe kerülhet az ambulancián, ahol olyan szakértelemmel, tapasztalattal és kedvességgel támogatják végig, ami mindig segít átlendülni egy-egy nehezebb ponton.

Nekem minden egyes alkalom a csoporttal és a vezetőkkel, hatalmas lendületet adott, és megerősítést, hogy jó helyen vagyok.

Dohányzásmentes világnap.

Már féléve mondhatom magam tudatos nemdohányzónak, ami hihetetlen gyorsan elrepült. A folyamat elején szembesülnöm kellett azzal, hogy igenis függő vagyok, és ezen változtatni szeretnék.

Ahogy a csoportban megfogalmazódott, a dohányzás egy társ, ezért nehéz elhagyni, de igazából semmi szükségünk nincs rá. Mióta sikerült elhagynom a cigarettát, sokkal magabiztosabbnak, szabadabbnak és kiegyensúlyozottnak érzem magam, sokkal több időm van és a még a bőröm is kisimult.

Ezúton is szeretném megköszönni Doktornőnek, Katinak hogy hagytam el a dohányzást? Marikának azt a szívből jövő törődést és támogatást, amellyel végigkísérték a "munkánkat" 3 hónapig!

Kívánok nekik sok erőt a további munkához, hogy még nagyon sok embernek segíthessenek kiszabadulni a dohányzás rabságából. Zsuzsi Ezért örültem, amikor megláttam a Facebook hirdetést a XIV.

Nem dohányzom szerencsére. Ha mérges vagy feszült vagyok általában kávét iszom vagy kidühöngöm magam valakinek.

Tüdőgondozó leszoktató programjáról. Az első tájékoztatás után nem volt kérdés, hogy részt szeretnék venni a programban. A második találkozás után azonban komolyan szembe kellett néznem a hamarosan bekövetkező ténnyel, hogy nem fogok majd dohányozni. Erre a gondolatra elkapott egy pánikszerű érzés, amely napokig tartott.

a füst abbahagyja a zenét szavak nélkül Nem fogok abbahagyni az ivást

Mintha máris hogy hagytam el a dohányzást?, elkezdtem nassolni és ideges lenni a leszokás puszta gondolatára. Ezen a rossz érzésen enyhített a következő csoportos találkozás, ahol beszélgettünk az akadályokról és a formálódó döntésről. Jó csapat jött össze, sok humorral és optimizmussal. Elhatározásom lassacskán meggyőződéssé vált. Elkezdtem szedni gyógyszert a megvonási tünetekre, és a Húsvét utáni keddtől kezdve április 3.

Féltem az első napoktól, ám nagy meglepődésemre az első három napban egy nagyon kiegyensúlyozott, kellemes közérzet és boldogság érzés eufória lett rajtam úrrá. Örömöt és megnyugvást éreztem, hogy nem dohányzom többé.

Mi történik veled, ha abbahagyod a cigizést és soha többé nem gyújtasz rá?

Nagyon jó volt megosztani ezt az érzést a többiekkel a csoportban. Aztán teltek múltak a napok, hetek és már többször előjött a rágyújtás gondolata.

WMN Olvasási idő kb.

Szerencsére csak gondolat maradt. A csoporttal átbeszéltük, hogy mit tennénk, ha kísértésbe esnénk. Részletesen elemeztük, milyen esetekben gyújtottunk rá régebben és hogy mit lehet tenni a rágyújtás helyett. A rossz gondolkodási beidegződéseinket is leltárba vettük, és hogy milyen más gondolatokkal tudjuk kiváltani az előző, helytelen gondolatokat.

Néha kínkeservesen született meg a megoldás, de megszületett. De már volt lélektani muníció: Hopp, erről már volt szó a csoportban!

És már tudtam, hogy nem baj, ha eszembe jut, csak ne kövesse cselekedet! A megvonási tünetekre szedett gyógyszer szedésével kapcsolatban nekem csak pozitív tapasztalataim vannak: nagyon könnyű volt a leszokás vele, és ráadásul nálam színes és folytatásos álmokat okozott, amelyeket nagyon élveztem. Gond is volt, amikor abbahagytam, mert rászoktam a nassolásra, emiatt később újra szedtem gyógyszert a megvonási tüneteimre egy darabig.

De most már fogyókúrázom, többet mozgok és leadtam jó pár kilót. A csoport foglalkozások nagyon fontosak voltak számomra a leszokás során. Nemcsak azért, mert a doktornő és a csoportvezetők dr. Tót Éva, Nagy Katalin és Páter Mária nagy odaadással és szakértelemmel vezették a foglalkozásokat, és folyamatos megerősítést és támogatást kaptam, hanem azért is, mert a tapasztalatainkat is megoszthattuk — jó társaságban, sok nevetéssel.

Anikó Leszokásom története 25 évig dohányoztam és többször próbáltam abbahagyni, de soha nem sikerült. Pár hét vagy hónap után megint rágyújtottam. Mindig csak egy slukkal, egy kölcsönkért cigivel kezdődött, mert mindig megkívántam, ha láttam, hogy mellettem rágyújtanak.

Ez lesz, ha abbahagyja a dohányzást - beckekszer.hu

Tavaly úgy éreztem, hogy már teljesen a cigaretta irányít, már akkor is rágyújtottam, ha nem kívántam, de egy-két cigi mindig jó ok volt szünetet tartani, levezetni a feszültséget vagy éppen örülni valaminek. Tavaly elhatároztam, hogy elég volt, leteszem a cigit, de tudtam, hogy egyedül nem fog sikerülni. Kimondottan valamilyen programot vagy csoportot kerestem, meg sem próbáltam letenni a cigit támogatás nélkül.

A Péterfy Kórház tüdőgondozóján ajánlotta a Leszokást Támogató Ambulanciát egy nővér és még aznap jelentkeztem. Nagyon vártam a csoport indulását, közben tudatosan készültem arra, hogy nemsokára már nem fogok dohányozni.

Rokonoknak, barátoknak meséltem a tervemről, megosztottam velük a dátumokat és a nagy elhatározásomat, ezzel is erősítve magam, mert sokkal jobban szégyelltem volna magam előttük is, ha nem sikerül. Sikerült, már négy hogy hagytam el a dohányzást? nem dohányzom, egyre ritkábban jut eszembe, még egy bulin se kívánom meg. Rájöttem, hogy a stresszt is, örömöt is tudom élvezni cigi nélkül, nem kell a vigasz vagy jutalom cigaretta.

Sokkal jobban alszom, úgy érzem, hogy több időm van, elkezdtem rendszeresen sportolni, a bőröm kisimultabb lett hogy hagytam el a dohányzást?

szabadabbnak érzem magam. Mindezt a csoport támogatásának és az ambulanciát szívvel-lélekkel vezetőknek, Dr. Tót Évának, Katalinnak és Marikának köszönhetem. Hatásukra el tudtam hinni, hogy megszabadulhatok a cigitől, hogy végig tudom majd csinálni a programot és nem fogok rágyújtani.

A szaktudásukkal, lelkesedésükkel és támogatásukkal az én életem megváltozott és ezért rendkívül hálás vagyok. Hogy hagytam el a dohányzást?

  • A koncentráló készség csökkenése, 2 hét Ingerlékenység, izgatottság, szorongás, 4 hét Alvási problémák, 1 hét Emésztési zavarok, székrekedés, 4 hét Fel kell készíteni a környezetet is a leszokásra.
  • A dohányzásról való lemondás után fejfájás
  • A dohányzásról való leszokás bélproblémák kezdődtek
  • Mi változott abban, hogy abbahagyta a dohányzást
  • A dohányzás veszélyei, így leszokni a dohányzásról
  • Mellkasi fájdalom dohányzás közben

minden dohányos ismerősömnek ajánlom az ambulanciát. Együtt könnyebb! Hála az Önök segítségének már november én múlt 1 éve, hogy nem dohányzom, és nem is hiányzik. Sokszor azon csodálkozom, hogy hogy bírtam ilyen sokáig a büdös cigi szagot, és a vele járó örökös piszkálódást, az állandó stresszt, hogy mikor gyújthatok rá ismét. Most sokkal könnyebb, szebb és tisztább lett az életem.

Nem győzők eléggé hálás lenni az odaadó segítségükért. Csak remélni tudom, hogy azóta is egyre többen jelentkeznek Önöknél, hogy leszokjanak. Ha tudnák, hogy menyire jó "mentes" lenni minden bizonnyal rohannának, hogy ők is leszokjanak.

Maximálisan megérte az a pár havi kemény munka, hogy független szabad ember legyek. Részemről csak hálát érzek mindenki iránt, szeretettel gondolok csoporttársaimra, mert ők is a segítségemre voltak a nehéz időszak alatt.

dohányzási dobás

Remélem Önök is jól vannak, és nagyon sok embernek segítenek az általam oly nagyra értékelt módszerükkel a leszokásban. Erzsi Leszokásom története Iskolásként kezdtem el dohányozni és több mint 40 évig szívtam nagy élvezettel. Ezalatt meg sem fordult a fejemben, hogy hogy hagytam el a dohányzást?.

Viszont, amikor eljutottam odáig, hogy jó lenne nem rágyújtani többé, rádöbbentem, hogy nem tudom hogyan szabaduljak meg ettől a szenvedélytől. Ezért fordultam a Leszokást segítő Gyógynövények kilépéshez szakembereihez.

Ma már egyértelmű számomra hogy e nélkül a segítség nélkül nem ment volna a szakítás a cigarettával. Három nagyon fontos dologban segített az Ambulancia hogy hagytam el a dohányzást? kínált csoportos leszokási program. Az első egyszerűen csak az volt, hogy jó néhány dolgot nem tudtam.

Neked ajánljuk

Nem tudtam, hogy szembe kell néznem azzal, hogy hagytam el a dohányzást? mindvégig fog hiányozni a dohányzás, leszokni róla nem lehet, csak abbahagyni úgy, hogy újra és újra NEM gyújtok rá. Nem tudtam, hogy a gyógyszeres leszokás segítés — melyben a csoportos program jóvoltából nekem is részem volt — nem válthatja ki a szándékot, nem tud abban segíteni, hogy ne vágyjak rágyújtani, legfeljebb csak enyhíti a hiány érzetét.

De a döntést újra és újra nekem kell meghozni. Egy szóval nagyon sokat segített, hogy a csoportot vezető szakemberek erre a két dologra és sok minden másra is előre felkészítettek és így nem estem abba csapdába, hogy újra megpróbáljam a cigarettát. A második nagy segítség, a csoportos foglalkozások tartalma volt, ahol együtt felfedeztük és feldolgoztuk azokat a nehézségeket, amelyek utunkba álltak a leszokás során.

Ez azt hozta magával, hogy mindenki elmondta, hogy ő hogyan éli meg a saját kihívásait és mit csinál annak érdekében, hogy ne gyújtson rá ezek ellenére. Ez számtalan hasznos tippet adott ahhoz, hogy én is megtaláljam a magam megoldásait.

A harmadik — és talán legfontosabb — segítség pedig az az érzelmi támogatás volt, amelyet abból nyertünk, hogy láttuk a többieket ugyanazért küzdeni, ugyanolyan nehézségeken úrrá lenni, mint amilyenekkel saját magunk is birkóztunk.

Ma lassan fél éve annak hogy utoljára rágyújtottam. Ez boldoggá tesz, személyes sikeremként élem meg.

Olvassa el is