Mit tegyek, ha abbahagytam a dohányzást?

Leszokás a dohányzásról: ezek a módszerek váltak be - EgészségKalauz
  • A koncentráló készség csökkenése, 2 hét Ingerlékenység, izgatottság, szorongás, 4 hét Alvási problémák, 1 hét Emésztési zavarok, székrekedés, 4 hét Fel kell készíteni a környezetet is a leszokásra.
  • Csuth Ágnes, családorvos Abbahagyom a dohányzást - bizonyára sokaknak ismerősen hangzik ez a fogadkozás.
  • Leszoktál a dohányzásról? 8 tipp, hogy így is maradjon!
  • Rossz hírt kaptak a dohányosok: újabb szigorítások jöhetnek Néhány szál, pár nap A Magyar Kardiológusok Társasága MKT szerint a nikotin a heroinnál és kokainnál is erősebb függőséget okoz és már néhány, napi 4 szál cigaretta elszívása után 7 nap alatt kialakul.

Nagyon jó döntés volt abbahagyni a cigizést, ezt mindenképpen elismerésre méltó, hiszen nem volt könnyű dolgod. Eleinte ideges és frusztrált voltál miatta, nem tudtál aludni és koncentrálni. Persze még ezeket a nehézségeket is áthidaltad, és ha elég erős vagy, így is marad.

hogyan lehet gyorsan leszokni a dohányzásról b

Összegyűjtöttünk 8 tippet, amely segíthet Neked. A leszokás első pár napjában a tested fizikai tüneteket produkált a nikotin hiányában. Ez sajnos időről-időre visszatéerhet. A nikotin-pótló terápia nagyon sokat segít — rágógumi, tapasz, spray és inhaláló formájában is hozzá juthatsz. Emellett receptes gyógyszerek is sokat segíthetnek, ezekről érdeklődj háziorvosodnál.

MIÉRT KEZDTEM EL DOHÁNYOZNI?-HOGYAN SZOKJ LE?

Készülj mit tegyek a második hullámra! Az első pár hét után még inkább fog hiányozni a cigi — és a hozzá kapcsolódó szokásaid.

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat! A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére. Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek.

Előzd meg a következményeket, ne add fel az elveidet — ne járj olyan helyekre, ahol régen cigiztél, sétálj egy nagyot szünetekben és menj haza egy másik úton — de ne nyúlj ismét a cigihez! Dobd ki a maradék cigit és az öngyújtókat!

mit tegyek, ha abbahagytam a dohányzást? izomfájdalom kilépéskor

Ezzel azt az üzenetet közvetíted a tudatalattidnak, hogy úgysem fog sikerülni. Könnyebb feladni az elhatározást, és rágyújtani, ha van egy adag dugi cigi a táskádban, mint ha a boltig kellene elsétálnod érte.

Érdemes kimosni a táskáidat, ruháidat is, hogy ne legyenek cigi szagúak, ne emlékeztessenek a dohányzásra! Kerüld a kísértést! Ne keverd magadat olyan helyzetekbe, amelyek miatt olyan zaklatott leszel, hogy legszívesebben rágyújtanál egy cigire.

Leszoktál a dohányzásról? 8 tipp, hogy így is maradjon!

Ne találkozz olyanokkal, akikkel együtt lógtál és cigiztél, vagy ha találkozol is velük, kérd meg őket, hogy tartsák tiszteletben az elhatározásodat és ne gyújtsanak rá a jelenlétedben. Kerüld azokat a helyeket, ahol cigizni szoktál. Legyen önuralmad! Amikor néha rád tör a vágy a cigi után, hívj fel egy barátot, menj egy másik szobába, meditálj vagy sétálj egyet, a lényeg, hogy maradj erős.

3 ok, amiért nem szabad abbahagynod a dohányzást - Egészség | Femina

A legtöbb ilyen vágy-roham nem tart tovább percnél és pár hónap után teljesen el is múlik. Ráadásul minden alkalom után egyre erősebb leszel!

hagyja abba a dohányzást, mint a kezét a dohányzásról való leszokás után elfojtani kezdett

Kerüld a maszlagot! Ezek csak arra vezetnének, hogy feladd az elhatározásodat és ismét visszaszokj. Mindig jusson mit tegyek, hogy le akarsz szokni és közben sose keress kifogásokat! Emlékeztesd magadat arra, hogy miért is csinálod ezt az egészet! Írd le az öt legfőbb okát annak, hogy miért is szoksz mit tegyek — ilyen például az egészséged, a takarékossági szempontok, stb. Tartsd ezt a cetlit magadnál, tegyél egyet a hűtőre vagy használd könyvjelzőnek — a lényeg, hogy legyen szem előtt.

Ne engedd el magadat egy alkalomra sem! Az ilyen egy-alkalmas hibák csak ahhoz vezetnek, hogy megint visszatérj a dohányzáshoz.

Ez történik a testedben, ha leteszed a cigit

Rengeteg embernek sikerül nap mint nap leszoknia, Te is meg tudod csinálni! Bár nehéz, de elég önuralommal elérhető. Sose add fel az elhatározásaidat,  azt pedig, amivel a saját tested egészségét véded, főleg nem!

Sok kitartást!

A dohányzás növeli a vérnyomást és pulzusszámot, ami nehezíti a szív munkáját, ugyanakkor csökken a szívbe jutó oxigén mennyisége. A leszokás tehát a legjobb, amit a szíved egészségéért tehetsz! Ennyi idő kell ugyanis ahhoz, hogy csökkenjen a tüdőrák, illetve egyéb, a dohányzással kapcsolatba hozható betegségek száj- torok- nyelőcső- hólyag- vese- hasnyálmirigy rák okozta halál kockázata.

Olvassa el is